بازدید مسافران نوروزی از کمپ‌های عشایری در پایتخت

28 اسفند ، 1401
روابط عمومی
0 کامنت


بازدید مسافران نوروزی از کمپ‌های عشایری در پایتخت

مدیر امور عشایر استان تهران از برگزاری جشنواره های عشایری به منظور پذیرایی از مسافران نوروزی و آشنایی با فرهنگ اصیل زندگی عشایری خبر داد.

فرشید ذبیحی  گفت: جشنواره های عشایری به منظور خدمات رسانی به مسافران نوروزی در مسیرهای جاده ای در شهرستان های تهران، پاکدشت، فیروزکوه، ری و ورامین بر پا است.

وی افزود: در این کمپ ها علاوه بر امکان استراحت مسافران با نحوه زندگی جامعه تولید کننده عشایر آشنا می شوند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: جامعه عشایری با برپایی سیاه چادرهای عشایری علاوه بر پخت نان، آش و دوغ محلی برگزار کننده آیین های محلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در داخل اماکن گردشگری تهران نیز کمپ های عشایری برپا است و مسافران نوروزی می توانند در تهران و مسیرهای جاده ای از کمپ های عشایری بازدید کنند.

مدیر امور عشایر استان تهران هدف دیگر برپایی این جشنواره های عشایری را آشنایی نسل جوان با این زندگی پر برکت اعلام کرد و گفت: زندگی عشایری همواره با تلاش، کوشش و گذشت است و نسل جوان علاوه بر نحوه زندگی و تولید محصولات با فرهنگ غیرت و عزت عشایر آشنا می شوند.

به گفته وی، همچنین جامعه عشایر آمادگی دارند با چگونگی محصولات لبنی و پخت غذاهای محلی مسافران نوروزی را آشنا کنند.

ذبیحی تاکید کرد: عشایر استان تهران آلبومی از عشایر تمامی استان های کشور است و در میان عشایر تهران گویش های مختلفی همچون لر، ترک، کرد و سایر اقوام وجود دارد که می تواند برای گردشگران جذاب باشد.

وی یادآور شد: جامعه عشایری از تولید کنندگان عمده گوشت قرمز و محصولات لبنی در پایتخت هستند و اگر تولید و تلاش های این جامعه تولید کننده نباشد به راحتی مردم نمی توانند از محصولات با کیفیت عشایر استفاده کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران