فرمانده سپاه سیدالشهداء(ع) استان تهران:عشایر امنیت غذایی کشور را تضمین کرده‌اند

09 بهمن ، 1401
روابط عمومی
0 کامنت

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران گفت: عشایر غیور علاوه بر تأمین امنیت کشور، امنیت غذایی جامعه را که یکی از ارکان مهم مورد نیاز کشور را تضمین کرده‌اند و همه افراد باید قدردان تلاش آنان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امور عشایر استان تهران، سردار احمد ذوالقدر در همایش تکریم گله داران عشایر استان تهران، اظهار کرد: تمامی انسان‌ها برای زندگی عادی خود به سه عنصر خوراک، پوشاک و مسکن نیاز دارند و با وجود آن که انسان‌ها برای دستیابی به آن از علوم مختلف استفاده می‌کنند، ولی باز هم آن چه خداوند متعال به انسان هدیه داده و افراد سختکوش برای تأمین آن تلاش می‌کنند، از ارزش زیادی برخوردار است.

وی گفت: انسان به حرمت حیایی که خداوند متعال در او قرار داده، به پوشاک مناسب نیز نیاز دارد و بشر در هر آداب و رسوم، از پوشاک خاص خود استفاده می‌کند تا ضمن حفظ این حیا، ارزش‌های فرهنگی خود را نیز به دیگران منتقل کند.

وی تصریح کرد: در کنار پوشاک و خوراک، انسان به مسکن نیز نیاز دارد تا بتواند از مواهب خداوند متعال در مکانی امن، به درستی استفاده کند.

ذوالقدر با اشاره به تلاش عشایر در تأمین خوراک، پوشاک و امنیت کشور گفت: همه انسان‌ها در زندگی سالم و امن خود مدیون تلاش بخشی از جامعه هستند که برای تأمین مایحتاج مردم، فعالیت می‌کنند که در ایران اسلامی، این وظیفه بر عهده کشاورزان، گله‌داران، روستائیان و عشایری است که امنیت غذایی جامعه را تأمین می‌کنند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران تصریح کرد: عشایر ایران اسلامی علاوه بر نیازهای غذایی، در تأمین امنیت پایدار کشور نیز نقشی به سزا داشته و دارند به گونه‌ای که در جریان دوران هشت سال دفاع مقدس و به دلیل استقرار عشایر در منطقه گیلانغرب، با وجود سقوط خرمشهر، این دلاورمردان و شیرزنان اجازه ندادند تا این منطقه سقوط کرده و نیروهای عراق وارد گیلانغرب نشوند.

وی تأکید کرد: غیرت، شرف و مردانکی مردان و زنان عشایر غرب کشور موجب شد تا دشمن بعثی در جایی که این افراد حضور توان وارد شدن را نداشته باشد.

ذوالقدر با اشاره به برخی از اتفاقات رخ داده در طی ماه‌های اخیر در کشور گفت: دشمنان قسم خورده نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تلاش کردند تا با فتنه‌های مختلف ازجمله ترور، کشتار ناجوانمردانه و تحریم و تهدید، مسیر پیشرفت انقلاب را مسدود کنند غافل ازا ین که مردم ایران با عقل، تدبیر و بصیرت، این توطئه‌ها را خنثی خواهند کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران