بازدید ۱۰۰ هزار نفری مسافران نوروزی از کمپ های عشایری استان تهران

20 فروردین ، 1401
روابط عمومی
0 کامنت

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به برپایی چهار کمپ ویژه مسافران نوروزی اعلام کرد: از روز ۲۵ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از این مراکز بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امور عشایر استان تهران، فرشید ذبیحی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌های ستاد مرکزی خدمات سفرهای نوروزی کشور، راه اندازی مراکز اقامتگاهی در دستور کار قرار گرفت، افزود: چهار اقامتگاه در شهرستان های فیروزکوه، پاکدشت و پیشوا ایجاد شد که جامعه عشایری استان تهران با برپایی سیاه چادرهای عشایری و همچنین پخت نان، آش و سایر محصولات از مسافران نوروزی پذیرایی کردند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: استقبال مسافران نوروزی از حضور در سیاه چادرهای عشایر بسیار قابل توجه بود و بسیاری از مسافران با نحوه زندگی این جامعه تولیدکننده آشنا شدند.

به گفته وی، مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی عشایر آشنا شدند همچنین محصولات سالم تولیدی عشایر نیز به مسافران عرضه شد.

ذبیحی بیشترین استقبال مسافران نوروزی را از سیاه چادرهای عشایر شهرستان فیروزکوه اعلام کرد و گفت: این شهرستان نقطه اتصال استان‌های تهران، سمنان و مازندران است که در کمپ عشایری این شهرستان علاوه بر برپایی سیاه چادرهای عشایری، محصولات صنایع دستی عشایر نیز عرضه شد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا شد که تلاش داریم این مراکز استراحتگاه‌های عشایری در طول سال به ویژه ایام نوروز و تابستان در استان تهران توسعه پیدا کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران